Monday, May 10, 2010

the weekend of love and more love and little bit of hurt and then some.

It’s Monday again.
Weekend was..how do it put it? Very emotionally challenging?

It’s 1.15pm and in my office. Lately I prefer to spend my lunch time at the office. Akibat malas nak drive, carik parking, jalan pikir nak makan something different today and finally kat RASA foodcourt jugak.adeh..

Might as well aku beli nasi ayam masak merah dua ringgit kat pantry opes and surf the net, baca blog and update blog aku yang takde rupa blog ni. Tetiba bunyi azan terus insap and solat terus mintak aku masih tak boring untuk berada di opes untuk beberapa jam selepas itu.

Yesterday was Mother’s Day. Mak as usual tak mahu apa-apa. Not even a treat to spa or foot scrub or massage. Not this time.She prefers to just stay home and watch Pensil at TV3. Very nice movie.I on the other hand, am more than willing to just stay home and enjoy emak’s cooking and company. Dari belanja mak benda merapu seperti set mandian yang mak sayang sangat nak guna nak guna sampai dah expired, lebih baik berbelanja kat Family Store kedai supermarket yang aku rasa mak aku ada adalah salah seorang pemegang sahamnya. tetiba ada pulak Apollo dalam troli..keja ko la nih Akid kan?

My sister Ila and family takde, pergi penang to celebrate Princess’s 3rd birthday..tu yang sunyi rumah. Takde la si becok Adriana nak buli uwan ngan Akid with her adorable antiques.
But abang balik from Tangkak with her new addition, Hani Arischa for the first time after Liza habis 44 days pantang. Good gurl baby. Sangat senang.
Blessed.

Berbalik pada minggu lepas, Jumaat malam hari tu, finally pegi juga ke spa di Heritage Row. Reminding myself to stick to making appointment waktu siang sahaja, as malam the guests somehow scares me. Ye saya penakut. But I went ahead, dah la tak sekali dengan Bib, since tak ramai tukang urut available sebab malam sibuk. Then habis, tak jadi pula foot scrub sebab tukang scrubnya kepenatan.Oh well. The massage was good, but because of the very packed weekend I had, badan jadi penat semula. But then takpe, nanti leh pegi lagi. Bib ada sebut hari tuh nak belanja..hmm..

Bib habis after 30 minutes later. Kami dah kepenatan, but kelaparan. Went to favorite hang out place masa zaman tak kenal siang dulu.. SS2. Seperti biasa duduk kat kedai yang kuat bergaduh, but disebabkan sotong goreng tepung terbaik dan lala goreng yang sungguh bangat setapnya.. sanggup je tengok drama swasta pencurian pelanggan ..walhal gerai sebelah2 je..

So that's that.
I think I survived the most meruntun jiwa punya minggu dan lagu Pink "I dont believe you" telah on repeat for over 200 times apprently. Not gonna blog about it though.

But I do feel that something in me somehow renewed.
Fresher with a fresher and better view on life in general.
I am tryly blessed.

And again to Emak, I heart you.
To love you is by default,
but to honor you, it is something I will dedicated my whole life to.

No comments:

Post a Comment

My 2 cent:

Followers