Tuesday, May 4, 2010

Dari tumpang ke masak.

Semalam tak bawak keta, sebab NBT kan ditinggalkan di Seremban, so abang terchenta boleh hantarkan ke bengkel untuk ketuk pintu yang kemek tu. So akibatnya, hanya ada abang Triton sahaja.



Bib ada game malam, so maknanya boleh hantar pegi kerja sahaja (mekasih) dan balik kena pepandai carik jalan, jalan dah jumpa tapi takkan nak berjalan kan. So memula ingat tammau susahkan sesapa nak ambik teksi je balik. Tapi lepas tu teringat ada Masnizah (yay!) apa lagi, bila nak susahkan Masnizah (lagi.) huhuhu.



Nasib baik Masnizah dont mind menumpangkan kakak dia sorang nih, tapi hofkos kena ambik si bayi pipi pau Mirza di nursery. Memandangkan Mirza agak moody sebab diganggu tidurnya, I sajes apa kata aku je drive, ko duduk la ngan Mirza Pau tu. (merasa jugak drive Vios.. Redhauddin, aku dengar ko gagal drive soft pedal car ni kui kui..terasa hebat sekejap walaupun tak duduk Jepun bertahun2.)


Anyway, post nih bukan nak kutuk redhauddin ataupun nije (eh tetiba), tapi hasil dari :

1. pernyataan masnizah yang sukar hendak masak apabila telah mempunyai Mirza pipi pau.

2. cadangan Syakira agar resipi saya dikongsi..ceh, ko sakit perut aku tak jamin ye.

So, hasil dari lab yang dilakukan (menyahut seruan GTP) rasanya bagus jugak aku jadikan blog nih my very own recipe sharing platform. Tak suka memazmumahkan diri, tapi nak share and bagitau those yang nak masak tapi rasa tak cukup masa dan tenaga.

Hasilnya adalah, minit mesyuarat aku tak habis taip lagi sebab excited nak post my first recipe.

Tunggu ya, sampai minit ni siap.

2 comments:

  1. hey! aku berjaya bawak softboy err silap soft pedal car mas itu. ed je yang gagal! hehe

    ReplyDelete
  2. looking forward to the recipe!

    ReplyDelete

My 2 cent:

Followers