Tuesday, September 21, 2010

Eidul Fitri 1431H

For the first time EVER setelah 6 tahun bekerja... saya balik ke Seremban petang sebelum raya. raya eve la gitu Masih gigih bekerja pada hari Khamis di office yang dah sunyi sepi kecuali sayup-sayup lagu raya.

Tak terasa lagi kehangatan raya, maybe because tahun ni tak berbelanja sakan, sebab my partner-in-crime masih dlm recovery ACL reconstruction, so no jalan-jalan di TAR Road, Indian Mosque or PKNS Shah Alam. Not this year. Preparation pun ala kadar sahaja untuk our crib in SK, just lebihkan persiapan di rumah emak. Bib's mom pun tak sihat so and tahun ini tahun kedua Bib beraya without a father. So no persiapan besar-besaran, sekadar bersyukur kita sampai di akhir Ramadhan dan bersedia menyambut hari kemenangan. Alhamdulillah..

Disebabkan oleh saya telah gigih bercuti awal untuk mengemas rumah Paroi Jaya, so tatkala balik ke kampung halaman, semuanya dah kemas, cuma minor preparation sahaja, siap mak ajak jalan-jalan malam raya tengok umah atok di Golf Heights, balik umah je terus panik, sebab mak baru teringat tak buat soto lagi untuk besok.



Jadinya, mak tido jam 5 pagi juga. Haish. Aku dah lama ke laut jam 1am kat living hall.

But although niat nak mencipta rekod tidur paling awal malam sebelum raya masih gagal, the next day, Raya day itself telah menunjukkan kehangatannya.

Badan pun tak exhausted, emak pun tak lembik mengemas, so the environment was cheerful and happy. Content.

Malas nak type banyak, so enjoy the pics.


from left: my heavily pregnant sister, my SIL, yours truly and the best emak in the world ya'll




me and emak



SIL and my bro. Owners of BabyBundle Senawang. Do find them in FB!



my brother number 2 and SIL.adalah juga owners HaniBabyBundle di Johor



my eldest sister's daughters. Gorjes and gorjes :)

my eldest sister and her family.

1 comment:

  1. tq cos buat link 4 my blog kat gmbr tu...i like. tqvm 4 taking care of mom.

    ReplyDelete

My 2 cent:

Followers