Wednesday, July 7, 2010

putih hijau putih hijau

[kaler apa tu? tu la perkembangan warna kahak aku sepanjang bulan ni]




lamanya tak update blog..

banyak nak cerita tapi tak cukup perbendaharaan kata nak explain.

banyak peristiwa best juga tapi lepas tu momentum hilang.





bosan asyik sakit lately.





orang kata sebab cuaca.

aku kata sebab aircond office yang centralised, dia centralised kuman kumin sekali untuk kita kongsi.

sharing is (s)caring diorg kata.

Sapa diorg tu?
suara halus tu la.
ha ye la. suara halus sapa lagi.

nije berhati seni tu la *mampus aku*

anyway,

mak aku cakap sebab King.





who? me?

Hama and bulu dia. Kenot be..
Mak aku selagi boleh kaitkan dengan King memang semua la berkait.
Bukan mak aku benci King, tapi lepas apa jadi kat Adriana, memang dia trauma.

Mak Bib cakap pulak benda lain.
Kena pergi berubat. Tapi aku dah ambik ubat dah :P hehe..aku penakut sebenarnya..tetambah benda2 halus ni. ignorance is bliss katanya. Kata aku la. Berubat doktor sehabisnya, baru aku akan mengalah.

Sebulan tak elok2.

Dah 3 ke 4 kali ke klinik dengan lawatan percuma ke Kecemasan di Hospital Putrajaya pada jam 4 pagi. thank you bucuk Bib. *sayu*




eh, rock on sign otw utk roadtrip Penang, bukan hantar Emergency :P



Aircond kat ofis macam bahagian daging dan ayam di Jusco.
Ye la, kat ofis pun banyak daging dan ayam juga. Juga di aras 5 ada sayur sekali (inside joke, lantaklah ko tak paham). Selain daging, kesejukan ini juga diteorikan untuk menyejukkan hati yang selalu panas, dan air milo (READ: Nescafe)


Batuk yang kong kong kong bunyi dia setiap kali aku cuba bertenang untuk ambik napas. Seksa.
tapi nasib baik tak sampai nak terkencing.. mesti sebab aku suka buat (s)excercise kegel tu.

Last-last akibat tak tahan (and takut bila somebody mention pneumonia) aku ke Az Zahrah Bangi.Rupanya aku demam hari tu, tu la lama sangat menjeruk, badan sendiri panas pun tak tau.. temp 38.1 rasanya. Terus x-ray dan buat blood test. RESULT: jangkitan paru-paru.


Bersyukur to finally realized whats going on inside.

It's been a week now, 99% meds dah habis ambik, except for one anitibiotic for tonite and tomorrow morning and tomorrow ke Az Zahrah untuk check semula. But i think common sense la kan.. rasa okay dah..ubat habis dah, perlu ke pergi semula ye?

1 comment:

  1. aku tidak memahami kenapa aku dikaitkan dan dilinkkan di dalam post ini... apa salah akuuuuuuuuuu? uhuk... uhuk... khaaaaaittt, tuuhh! (owh hijau!)

    ReplyDelete

My 2 cent:

Followers