Friday, April 30, 2010

Selama aku masuk servis nih, banyak kali jugak la aku berangan nak duduk umah and just do all the chores, cooking and cleaning. Do creative stuff with no due date or meetings to attends.

Then as time goes by, as i start to get very attached to my job, I somehow still wish that I am able to do all the things I love doing at the office, at home. Only to go to the office if there's any meeting.

But then as years passing by, I begin to enjoy being in (some) meetings (productive ones) as one get to solve complicated issues and crisis maturely. Tapi bila stuck dalam meeting yang penuh dengan 'gema' dan 'nasik tambah' mulalah aku sakit jiwa kenapa tak charge ipon ko siap2 pandai?

Tak kisahlah berapa tahun pun lagi aku akan berada dalam servis ni, tapi aku tau , pasti akan ada jugak suara-suara kecik bagitau yang duduk kat umah lagi best dr kerja kat opes or kerja opes lagi best buat di rumah. apapa pun dalam satu ayat tu ada perkataan opes dan rumah dan kerja.

lagi satu adalah aku selalu berangan "satu hari nak berhenti kerja dan volunteer kat SPCA" apa motif pun aku tak tau. adakah sebenarnya aku memang nak berhenti tammau kerja, or aku kerja tapi gaji seciput or tammau gaji nak tolong haiwan sahaja kah?

i dont really do a lot of turun padang charity work but even the small things i do macam masuk treasure hunt or walk a hunt tu pun dah rasa best.

and working with animals is actually(to me..sometimes) lebih best dari manusia yang susah betul nak cakap terima kasih or even acknowledge.

sometimes it takes animals to make us feel human again. kan King?


No comments:

Post a Comment

My 2 cent:

Followers